8 uur lang op je achterste zitten op kantoor kan soms echt een hel zijn. Je zit op een gegeven moment niet meer lekker, je wordt lui en het is ook alles behalve goed voor je. Als jij ook zo’n type bent die graag wat meer beweegt op een dag, dan raden we je aan om onderstaande oefeningen eens te proberen tijdens je werk!

Huh? Tijdens je werk? Yes, dit zijn oefeningen die je gewoon achter je bureau kunt doen! Puur om even je lichaam te prikkelen voor wat extra beweging. Elke extra beweging die je maakt, is ook weer een extra calorie verbrand. 😉

Work, work, work baby!

  1. Billen aanspannen
    Voor deze oefening knijp je steeds je billen samen. Elke keer als je dit doet, houd je het gevoel 5-10 seconden vast. Dit kan je twee minuten lang doen of zo vaak als je wilt.
  2. Leg lift
    Voor deze oefening strek je je been achter je bureau en til je hem tot kniehoogte op (in zittende houding). Laat je been vervolgens zakken, maar raak de grond niet aan. Doe dit 15x per been.
  3. De deal
    Voor deze oefening moet je jezelf een hand geven. Eén duim wijst omhoog en één duim wijst omlaag. Vervolgens span je je armspieren aan, maar blijven je handen in dezelfde positie. Span je armen 10 seconden aan en neem 5 seconden rust. Herhaal dit 10x.
  4. Stretchen
    Voor deze oefening steek je beide armen in de lucht. Vervolgens pak je met je linkerhand je rechterpols vast. In deze positie ga je met je lichaam “scheef” staan en trek je met je hand je pols mee. Je zult een stretch voelen in de zij van je lichaam. Houd de scheve positie 3 seconden vast en draai om. Doe dit 10x
  5. Table push ups
    Voor deze oefening moet je staan. Je legt je handen op je bureau neer en doet vanaf deze positie in een gestrekte houding push ups. Even die armspieren weer prikkelen! Doe dit 20x.
  6. Wall sit
    Deze oefening is een pittige. Ga met je rug tegen de muur staan en kom in een zit houding. Je benen zijn 90 graden gebogen. Het lijkt alsof je op een onzichtbare stoel zit. Probeer deze positie zo lang mogelijk vol te houden. Die beenspieren zul je voelen branden!
  7. Business lunge
    Deze oefening is ook weleens voorgekomen in onze Power Workout, namelijk de lunge! Lunges zijn ideaal om te doen op werk. Ga rechtop staan, zet een stap naar voren en buig je knie 90 graden. Wissel vervolgens van been. Doe dit 20x!

Zo zijn er wel meer oefeningen die je kunt verzinnen om op werk te doen. Ben jij een werknemer die wel genoeg tijd heeft in de pauze om te gaan sporten? Of zelfs een eigen gym op zijn werk heeft? Dan lucky you! 😉 Wil je sowieso meer beweging op werk? Dan raden we je aan om deze blog te lezen.

Alles voor een fitte lifestyle, ook met een kantoorbaan! Heb jij nog tips? Ik hoor het graag!

Liefs,
Selena

Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/kantoorgym-de-10-beste-oefeningen-voor-achter-je-bureau