De “Road to Success” is mijn persoonlijke verhaal over de zoektocht naar een healthy lifestyle. Waarom ik dit doe? Ik wil graag beter worden in CrossFit en mezelf een keer kwalificeren voor een CrossFit wedstrijd! Hiervoor moet ik echter wel wat aan mijn voeding doen en het liefst ook nog een paar kg kwijtraken.. In mijn blog neem ik jullie mee in mijn zoektocht en schrijf ik over mijn gedachtes, struggles en bevindingen als het aankomt tot het creëren van een healthy lifestyle!

In december vertelde ik jullie nog dat ik twee weken vakantie zou nemen van mijn Road to Success blog, maar twee weken werden gauw al vier maanden later. Oeps! But I’m back, baby. Klaar om weer te knallen!

Ja, mijn twee weken vakantie van deze blog heeft iets langer geduurd dan ik dacht. Tijdens de feestdagen heb ik (zoals elk jaar) weer te gek gedaan met eten, waardoor het voor mij in januari lastig was om weer goed in het ritme te komen. Wat eigenlijk best zonde was.

Een fitte december
In december was ik fit voor mijn doen. Zoals in mijn vorige blog beschreven was ik wel aangekomen in gewicht, maar niet in vetmassa. Ik dacht zelf dat het best slecht ging met mijn voeding en vooruitgang, maar ik bleek bijna twee kg in spiermassa aan gekomen te zijn! Niks slechts dus, alleen maar progressie. Deze progressie was dan ook duidelijk te merken tijdens kwalificatie van de Battle of the North. De eerste WOD ging een stuk beter dan verwacht. De tweede WOD kon ik drie keer achter elkaar een Power Clean doen van 60 kg, terwijl 60 kg mijn 1 rep max was. Say what!? Ook tijdens gewone WODs knalde ik veel beter dan voorheen. Dit had waarschijnlijk ook te maken met het feit dat ik toen ademhalingsoefeningen en mobiliteitsoefeningen deed. Alleen wat gebeurde dan na de feestdagen?

Motivatieloos, stress, spanning, moe..
Toen de feestdagen eenmaal voorbij waren en ik mezelf weer tonnetje rond had gegeten, was het voor mij een beetje moeilijk om weer in ritme te komen. Niet alleen met voeding, maar ook met CrossFit. Ik sportte minder en deed de speciale trainingen van ademhalen en mobiliteit ook niet meer. Volgens mij was ik toen die tijd nog een beetje in feeststemming, want ik was alleen maar ‘slecht’ aan het eten en had mijn hoofd wel op andere plekken dan bij sporten, namelijk mijn scriptie en mijn vakantie naar Australië.

Mijn scriptie ging niet echt zoals gepland. Ik had de voorwaarden behoorlijk onderschat waar je plan van aanpak en scriptie aan moesten voldoen, want ik dacht dat ik het wel even kon afronden voor mijn vakantie aan. Niet dus. Mijn plan van aanpak werd constant afgekeurd, waardoor ik dus steeds niet aan mijn scriptie kon beginnen. Dit gaf mij een hoop stress, omdat ik niet kon voldoen aan de planning die ik bedacht had.

Dat ik eind maart naar Australië zou gaan, maakte het er niet veel beter op. Ik zou voor het eerst alleen het vliegtuig instappen, helemaal naar de andere kant van de wereld. Slik. Ook hier moest ik dingen voorbereiden voor mijn vakantie en dingen uitzoeken, wat mij natuurlijk ook wel wat spanning gaf.

Alles bij elkaar gecombineerd, inclusief werk, werd me allemaal een beetje te veel in februari. Ik was constant moe, had geen puf en had nergens zin in om ook maar iets te doen. Het enige wat ik wou was lekker op de bank gaan liggen en te gaan Netflixen. Gezien ik ook een emotie-eter ben, was mijn gehele progressie van december dus mooi verdwenen.

Had ik een burn-out? Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat een burn-out namelijk veel heftiger is. Waarschijnlijk was ik wat overspannen. Ik had een aantal dagen van werk vrij genomen om rustig mijn zaken af te ronden. Uiteindelijk heb ik een week voor mijn vakantie aan mijn plan van aanpak afgemaakt en een start gemaakt met mijn scriptie. Zo kon ik toch met een iets gerust hart op vakantie gaan.

But now I’m back!
Mijn vakantie heeft me een hoop goed gedaan. Ik was heerlijk ontspannen en uitgerust in Australië en voelde me weer intens gelukkig. Ik heb genoten van het land, de tripjes, de mensen en natuurlijk het eten (hebben jullie mijn header gezien? GOD-DE-LIJK)! Nu ik terug ben, ben ik er klaar voor om mijn ritme weer op te pakken en te gaan knallen dit jaar. Ik hoop ook dat ik wat aanpassingen aan mijn scriptie kan doen, zodat ik ook daar op een veel betere manier ermee bezig kan gaan.

Ik heb de eerste CrossFit trainingen en zelfs een kwalificatie van de Tiglon weer achter de rug. Nu wordt het tijd om voeding weer op te pakken! Ik neem jullie dus ook weer mee op mijn Road to Success, so let’s do this!

Liefs,
Selena