BAM! Een korte Power Workout die je thuis kunt uitvoeren in je eigen slaapkamer of in je hotelkamer als je op reis bent!

Vandaag gaan we voor een korte workout van vijf rondes. Herhaal de oefeningen vijf keer en dan ben je weer klaar met je workout van vandaag!

Wat heb je nodig?
* Je kan een matje gebruiken voor je push ups
* Voor de russian twists kan je ervoor kiezen om er gewichten bij te doen: dit kan een gewichtsschijf, kettlebell, dumbbell of een flesje water zijn – aantal kg naar eigen keuze

Wat moet je doen?
Eerst begin je met een warming-up van vijf minuten. Dit kan een klein rondje rennen zijn, touwtje springen of jumping jacks. Als je spieren er maar warm van worden!

Na de warming-up kan je starten met de workout. Je gaat alle oefeningen met de bijbehorende herhalingen vijf keer bij langs:

* 15 jumping squats
IMG_2732IMG_2733
Je start in een staande positie met je voeten op schouderbreedte. Je zakt in een rechte houding door je knieën. Let op: je moet niet voorover gebogen naar beneden gaan. Je duwt je kont naar achteren en zorgt ervoor dat je rug in een zo recht mogelijke houding blijft. Probeer je knieën niet voorbij je tenen te laten gaan. Je zakt iets verder voorbij je knieën en springt dan in een rechte houding omhoog. Vervolgens land je weer in een squat positie.

* 10 russian twists

Je gaat zitten met een rechte rug en je knieën half opgetrokken. Vervolgens trek je je benen ietsjes van de grond, waardoor je buikspieren aanspannen. Je draait met je lichaam naar rechts en tikt met je handen of je gekozen gewicht de grond aan. Je gezicht draait met je mee, zodat je echt een zijwaartse beweging maakt. Dit is één herhaling. Vervolgens doe je hetzelfde, maar dan linksom. In totaal draai je vijf keer naar rechts en vijf keer links.

* 5 push ups
IMG_2734IMG_2736
Bij de push up zorg je voor een rechte houding. Je handen plaats je onder schouders. Vanaf deze positie duw je jezelf omhoog. Blijf altijd in een rechte houding! Als je rug bol gaat staan, kan dit averechts werken. Vindt je dit te zwaar? Doe het dan vanaf je knieën of tegen een muur of (venster)bank aan.

Klaar met de setjes oefeningen? Mooi! In totaal mag je deze drie oefeningen met het aantal reps vijf keer herhalen!

Na de workout doe je een cooling down van vijf minuten. Hierbij strek je de spieren die je zojuist gebruikt hebt. Strek je armen en benen.

Aanrader
Wij raden aan om voor de workout een warming up van vijf minuten te doen en na de workout een cooling down van vijf minuten. Het is belangrijk dat de spieren warm zijn voordat je begint. Dit om scheurtjes te voorkomen. De cooling down zorgt ervoor dat de spieren goed gestrekt worden om spierpijn te verminderen.

Laat je even weten hoe het ging?

Liefs,
Selena