BAM! Een korte Power Workout die je thuis kunt uitvoeren in je eigen woonkamer of in je hotelkamer als je op reis bent!

Vandaag gaan we een korte workout doen van 10 minuten! In deze 10 minuten probeer je zoveel mogelijk rondes te halen.

Wat heb je nodig?
* Niks!

Wat moet je doen?
Eerst begin je met een warming-up van vijf minuten. Dit kan een klein rondje rennen zijn, touwtje springen of jumping jacks. Als je spieren er maar warm van worden!

Na de warming-up kan je starten met de workout. Hierbij vormen de volgende drie oefeningen één ronde. In de komende 10 minuten ga je proberen om zoveel mogelijk van deze rondes te halen!

* 5 burpees
IMG_2746IMG_2748IMG_2750IMG_2753
Je ligt met je buik op de grond en je handen onder je schouders. Je duwt jezelf omhoog (zoals in een push-up) en brengt je voeten richting je handen. Vervolgens spring je omhoog en klap je met je handen boven je hoofd. Let op: houdt je rug ten alle tijden recht! Doe je dit niet, dan kan dit consequenties hebben voor je rug. Vindt je de oefening te zwaar? Begin dan alvast in push-up houding zoals op de tweede foto.

* 10 walking lunges

Bij deze oefening begin je in een staande en rechte positie. Vervolgens stap je met één been in een hoek van 90 graden. Je knie komt niet voorbij je tenen. Vervolgens tik je met je achterste knie lichtjes de grond aan. Herhaal vervolgens met je andere been. Doe vijf herhalingen per been. Als deze oefening te makkelijk voor je is, pak je wat gewichten in je handen.

* 15 squats

Je start in een staande positie met je voeten op schouderbreedte.  Je zakt in een rechte houding door je knieën. Let op: je moet niet voorover gebogen naar beneden gaan. Je duwt je kont naar achteren en zorgt ervoor dat je rug in een zo recht mogelijke houding blijft. Je zakt iets verder voorbij je knieën en komt dan weer omhoog.

Klaar met de setjes oefeningen? Mooi! Probeer nu zoveel mogelijk rondes te halen in 10 minuten tijd!

Na de workout doe je een cooling down van vijf minuten. Hierbij strek je de spieren die je zojuist gebruikt hebt. Strek je armen en benen.

Aanrader
Wij raden aan om voor de workout een warming up van vijf minuten te doen en na de workout een cooling down van vijf minuten. Het is belangrijk dat de spieren warm zijn voordat je begint. Dit om scheurtjes te voorkomen. De cooling down zorgt ervoor dat de spieren goed gestrekt worden om spierpijn te verminderen.

Laat je even weten hoe het ging?

Liefs,
Selena