BAM! Een korte Power Workout die je thuis kunt uitvoeren in je eigen woonkamer of in je hotelkamer als je op reis bent!

Vandaag gaan we voor een korte workout van 15 minuten! In deze 15 minuten probeer je zoveel mogelijk rondes te behalen.

Wat heb je nodig?
* Een box, vensterbank, stoel.. Als je er maar stabiel op kunt staan en/of leunen!

Wat moet je doen?
Eerst begin je met een warming-up van vijf minuten. Dit kan een klein rondje rennen zijn, touwtje springen of jumping jacks. Als je spieren er maar warm van worden!

Na de warming-up kan je starten met de workout. Hierbij vormen de volgende drie oefeningen één ronde. In de komende 15 minuten ga je dus proberen om zoveel mogelijk rondes te halen!

* 10 (box) step up
IMG_2809IMG_2811IMG_2813
Bij deze oefening stap je met één been op je box/bank/stoel. Een rechte rug is hierbij heel belangrijk. Je wisselt deze oefening af met je rechter- en linkerbeen. Te makkelijk? Neem dan wat gewichten in je handen om de oefening zwaarder te maken. Doe vijf herhalingen per been.

* 10 dips
IMG_2805IMG_2807
Je start met je handen op de stoel/box/vensterbank met je benen recht voor je uitgestoken. Je laat je door je armen zakken, zodat je kont bijna de grond aanraakt. Vervolgens duw je jezelf weer omhoog. De kracht komt dus uit je armen. Zorg altijd voor een rechte houding! Vind je de oefening te zwaar met gestrekte benen? Doe hem dan met gebogen knieën. Herhaal dit tien keer.

* 10 walking lunges

Bij deze oefening begin je in een staande, rechte positie. Vervolgens stap je met één been in een hoek van 90 graden. Je knie komt niet voorbij je tenen. Vervolgens tik je met je achterste knie lichtjes de grond aan. Herhaal vervolgens met je andere been. Doe vijf herhalingen per been. Als deze oefening te makkelijk voor je is, pak je wederom weer wat gewichten in je handen.

In totaal doe je dus 30 herhalingen per ronde! Als je klaar bent met de walking lunges, dan begin je dus weer opnieuw. Net zolang totdat de timer de 15 minuten aantikt!

Na de workout doe je een cooling down van vijf minuten. Hierbij strek je de spieren die je zojuist gebruikt hebt. Strek je armen en benen.

Aanrader
Wij raden aan om voor de workout een warming up van vijf minuten te doen en na de workout een cooling down van vijf minuten. Het is belangrijk dat de spieren warm zijn voordat je begint. Dit om scheurtjes te voorkomen. De cooling down zorgt ervoor dat de spieren goed gestrekt worden om spierpijn te verminderen.

Laat je even weten hoe het ging? Zet hem op!

Liefs,
Selena