BAM! Een korte Power Workout die je thuis kunt uitvoeren in je eigen slaapkamer of in je hotelkamer als je op reis bent!

Heb je de vorige Power Workout overleefd? Good for you! Dat was echt een nasty one om te doen! 🙁 Vandaag doen we een Power Workout die wat plezieriger is om te doen, maar waar ook genoeg uitdaging in zit. Ben jij er klaar voor? Get ready, go!

Vandaag gaan we voor vijf rondes. In deze vijf rondes doe je drie soorten oefeningen in setjes van 10.

Wat heb je nodig?
* Een matje om op te liggen (is niet verplicht!)

Wat moet je doen?

* 10 push ups
IMG_2734IMG_2736
Bij de push up zorg je voor een rechte houding. Je handen plaats je onder schouders. Vanaf deze positie duw je jezelf omhoog. Blijf altijd in een rechte houding! Als je rug bol gaat staan, kan dit averechts werken. Vind je dit te zwaar? Doe het dan vanaf je knieën of tegen een muur of (venster)bank aan.

* 10 squats

Je start in een staande positie met je voeten op schouderbreedte.  Je zakt in een rechte houding door je knieën. Let op: je moet niet voorover gebogen naar beneden gaan. Je duwt je kont naar achteren en zorgt ervoor dat je rug in een zo recht mogelijke houding blijft. Je zakt iets verder voorbij je knieën en komt dan weer omhoog.

* 10 sit ups
IMG_2738IMG_2740
Bij de sit up lig je op je rug met opgetrokken benen en houd je je handen achter je hoofd. Vanaf deze positie duw je jezelf omhoog. Let op: zorg dat dit gebeurt met de kracht vanaf je buik en dat je niet met je nek jezelf omhoog trekt. Dit is ten eerste zeer belastend voor je nek en ten tweede haal je niet het gewenste resultaat uit deze oefening.

Klaar met de eerste 30 herhalingen? Goed zo! Herhaal bovenstaande oefeningen nu nog 4 keer en dan ben je klaar!

Na de workout doe je een cooling down van vijf minuten. Hierbij strek je de spieren die je zojuist gebruikt hebt. Strek je armen en benen.

Aanrader
Wij raden aan om voor de workout een warming up van vijf minuten te doen en na de workout een cooling down van vijf minuten. Het is belangrijk dat de spieren warm zijn voordat je begint. Dit om scheurtjes te voorkomen. De cooling down zorgt ervoor dat de spieren goed gestrekt worden om spierpijn te verminderen.

Laat je even weten hoe het ging?

Liefs,
Selena