BAM! Een korte Power Workout die je thuis kunt uitvoeren in je eigen slaapkamer of in je hotelkamer als je op reis bent!

Het is weer tijd voor een nieuwe uitdaging! Klaar om fit te worden? Vandaag gaan we eerlijk gezegd voor een workout from hell. Toch horen deze workouts er ook gewoon bij. Het gaat er namelijk om dat jij jezelf blijft uitdagen! Dus wij zijn benieuwd.. Ga jij hem doen? 😉

Wat heb je nodig?
* Een matje om op te liggen (is niet verplicht!)

Wat moet je doen?

* 100 burpees
IMG_2746IMG_2748IMG_2750IMG_2753
Je ligt met je buik op de grond en je handen onder je schouders. Je duwt jezelf omhoog (zoals in een push-up) en brengt je voeten richting je handen. Vervolgens spring je omhoog en klap je met je handen boven je hoofd. Let op: je moet je rug ten alle tijden recht houden! Doe je dit niet, dan kan dit consequenties hebben voor je rug. Vind je de oefening te zwaar? Begin dan alvast in push-up houding zoals op de tweede foto.

That’s it! Ja, je leest het goed: de workout van vandaag bestaat uit 100 burpees. Als burpees jouw ding is, dan heb je geluk. Is het niet zo jouw ding, dan staat je een pittige workout te wachten. Toch raden we het wel aan om de workout te doen, omdat burpees voor een sterkere core zorgen en vooral een betere uithoudingsvermogen. Door de hoge hartslag zal je lichaam ook meer kcal verbranden. Kracht en cardio in één; een win-win situatie dus!

Na de workout doe je een cooling down van vijf minuten. Hierbij strek je de spieren die je zojuist gebruikt hebt. Strek je armen en benen.

Aanrader
Wij raden aan om voor de workout een warming up van vijf minuten te doen en na de workout een cooling down van vijf minuten. Het is belangrijk dat de spieren warm zijn voordat je begint. Dit om scheurtjes te voorkomen. De cooling down zorgt ervoor dat de spieren goed gestrekt worden om spierpijn te verminderen.

Laat je weten hoe het ging?!

Liefs,
Selena