Vandaag deel ik een recept van één van mijn favoriete chefkoks die ik volg op instagram, namelijk Fit Men Cook!

Dit ontbijtje is super lekker en ook nog eens makkelijk te maken. Ben je klaar voor een kickstart van je dag!?

Bereidingstijd
* 15 minuten

Wat hebben we nodig voor twee porties?
* 1 ei
* 4 eiwitten
* 85 gram kalkoen of kip
* Kruiden voor kalkoen of kip, naar smaak
* Handvol spinazie
* Handvol paprika
* 30 gram geitenkaas

Wat gaan we doen?
Kruid de kalkoen en bak deze zoals vermeld op de verpakking. Vervolgens klop je het eitje samen met de vier eiwitten en maak je hier een omelet van. Vervolgens bestrooi je de omelet met de geitenkaas, spinazie en kalkoen en rol je de omelet op.

Hieronder kan je het maken van de omelet in 15 seconden nog even bekijken. 🙂

#Breakfast meal prep for busy people and strict dieters! With 50g of solid protein, these turkey & veggie omelette rolls with goat cheese are sure to help you start your day off right! You can prep 2 or 3 so they are ready for you on days when you know there will be no time to make breakfast. If desired, add your own choice of protein or extra veggies (along with some #sriracha of course) and you're pretty much set! Tag someone who needs to start prepping breakfast! Boom. (traduccion abajo) Ingredients: 1 egg, 4 egg whites, 3oz cooked turkey, handful of spinach, 1/3 cup bell pepper slices, 1 oz goat cheese. TIP: I only recommend prepping no more than 3 at a time so that they can be as fresh as possible. These are perfect for #bodybuilders or those following strict diets where the portions must be exact. Approx macros: 350 calories, 50g protein, 1g carbs, 11g fat. Remember to customize to meet your diet. #Desayuno rapido para la gente muy ocupada! Con 50 gramos de proteína, estos rollos de tortilla lleno de pavo y verduras con queso de cabra te ayudan a iniciar el día! Puedes preparar 2 o 3 por lo que estás listo en días en que no habrá mucho tiempo para preparar el desayuno. Si se desea, agregar tu elección de proteína o verduras favoritas y listo! Etiqueta al alguien que necesita preparar el #desayuno! Bum. Ingredientes: 1 huevo, 4 claras de huevo, 3oz de pavo cocido, puñado de espinacas, 1/3 taza de pimientos, 1 oz de queso de cabra. CONSEJO: sólo recomiendo no preparar más de 3 rollos a la vez, para que puedan ser lo más frescos posible. Estos son perfectos para los fisicoculturistas o aquellos que siguen dietas estrictas, donde las porciones deben ser exactos. Macros aprox: 350 calorías, 50g de proteínas, 1g de carbos, 11g de grasas. Recuerda que debes personalizar para satisfacer tu dieta.

A post shared by Kevin [ FitMenCook™ ] (@fitmencook) on

Nog even op een rijtje waarom dit recept gezond is..

  • Kalkoenfilet is rijk aan eiwitten die helpen je spieren te laten groeien of te herstellen na een workout. Het bevat minder calorieën en vet dan kipfilet. Het is de beste vleessoort als je gezond wilt afvallen of als je spieren wil kweken zonder al te veel te bulken. Van alle vleessoorten bevat kalkoenfilet ook het minste cholesterol. Als laatste bevat kalkoenfilet veel vitamines (B3, B6, B12 en D) en mineralen. Kalkoenfilet bevordert de metabolisme en stofwisseling.
  • Paprika’s bevatten veel vitamines, te weten A, B, E en K. Daarnaast bevatten ze ook veel fytonutrienten; deze stoffen helpen ons lichaam met het elimineren van vrije radicalen waardoor ons immuunsysteem wordt aangesterkt en de kans op hart- en vaatziekten en diabetes type 2 aanzienlijk te verminderen.
  • Eieren zijn natuurlijk goede eiwitbronnen, bevatten Omega-3- vetzuren en de nodige vitamines en mineralen (A, B12, D, zink, selenium en ijzer). Door de luteïne in het eigeel is het dé antioxidant voor onze ogen en door de choline hebben eieren een gunstige werking op de verlaging van de vetten in ons bloed. Daarnaast verbetert de darmperistaltiek (darmbeweging) wat gunstig is voor mensen met trage darmen.
  • Spinazie zit bevat enorm veel vitamines (A, B, C, E en K), mineralen (magnesium, mangaan, calcium, ijzer, kalium, fosfor, zink, seleen en koper) en vezels. Ook bevat het foliumzuur wat goed is voor vrouwen die zwanger willen worden of zwanger zijn. Bijkomend voordeel; spinazie bevat weinig calorieën.
  • Geitenkaas/-feta is makkelijker verteerbaar dan kaas van de koe. Daarnaast bevat het in vergelijking meer calcium en fosfor (goed voor onze botten) en minder lactose en zout (goed voor onze bloeddruk). In geitenkaas/-feta zitten minder chemicaliën en reststoffen dan in kaas gemaakt van koemelk. Hierdoor wordt ons lichaam minder belast en is de kans op eczeem en andere vage aandoeningen veel kleiner. Uit onderzoek is gebleken dat biologische zuivel meer omega-3 vetzuren, ijzer en vitamine E bevat. Daarom geven we de voorkeur aan de biologische variant.

Je kan meer recepten vinden op de website van Fit Men Cook!

Enjoy!

Liefs,
Selena

Bron:
http://fitmencook.com/turkey-veggie-omelette-rolls/