Mijn hele leven sport ik al en de laatste vier jaar ben ik matties met CrossFit geweest. Zoveel progressie als ik in het begin boekte, zo hard sta ik nu stil. I need to get back on track!
Daarom heb ik een doel gesteld. En niet zo’n kleintje ook. Ik wil weten hoe fit en hoe gespierd ik kan worden. Ik wil weten wat de max is van mijn lichaam.
Ik heb er een jaar lang voor uitgetrokken om hier achter te komen. In mijn persoonlijke blogs neem ik je mee!

What comes down, must go up 
Na een periode van weinig energie, lusteloosheid en amper trainen kan ik eindelijk weer zeggen dat ik back on track ben!

Als je de afgelopen weken mijn blogs hebt gevolgd heb je kunnen lezen dat ik niet lekker in mijn vel zat, stress ervoer en maar een beetje aan zat te klooien met trainen. Het was echt letterlijk en figuurlijk mijn slechtste kant die naar buiten kwam 😉 .

Wat trainen betreft zat ik de afgelopen maanden heel erg in een tweestrijd; ik weet dat ik moet trainen, maar ik heb er de energie niet voor.
De stress die mijn lichaam te verwerken had, kostte zoveel energie dat je me vaker met Netflix op de bank zag, dan in de auto onderweg naar mijn gewichthef- of powerliftles.

Of het slecht voelde?

Ja. Heel erg.

Van level stuiterbal naar level lusteloos vogeltje.

Ik trok me terug. Sloot me af van mensen. Liet dingen voor wat het was. Ik koos voor het enige waar ik nog voor kon kiezen; mijzelf.

Nadat ik passen op de plaats had gemaakt en 100% voor mijzelf koos, kwam mijn biggest challenge ever. De situatie moest geaccepteerd worden.

Het kostte me zoveel moeite om me er bij neer te leggen dat het nu even niet ging. Dat iets wat voorheen wel lukte, nu niet meer mogelijk is..

Maar goed, een andere keus had ik ook niet. Mijn ego moest even aan de kant gezet worden om daarna weer te kunnen knallen!

And that’s what I did..

Yoga, wandelen, écht naar mijn lichaam luisteren en persoonlijke knopen doorhakken, zorgden ervoor dat ik herstelde en energie bleef vasthouden in plaats van liet wegstromen.

Mijn trainingsschema is ook aangepast. Van eerst naar huis gaan en eten, rij ik nu direct door naar de gym. Ik hou de energie bij me en geef het tijdens mijn trainingen. De chillings komen later wel.

Ask yourself if what you’re doing today is getting you closer to where you want to be tomorrow
Toen ik mijn grootste doel had vastgelegd, ging ik er vanuit dat het me geen moeite zou kosten om er aan te werken. Trainen vind ik leuk, het geeft me energie en als ik een doel stel, ga ik er voor de volle 100% voor.
In dit geval pakte het even verkeerd uit en bereikte ik het tegenovergestelde. Ik deed 10 stappen terug.

Toch heb ik mentaal meer bereikt dan ik op dat moment kon beseffen.
Ja, ik stond stil met trainen, verloor kracht en spiermassa. Maar, ik kan nu een stap terug doen als mijn lichaam daar om vraagt. Ik kan mijn mindset aanpassen en weet hoe ik deze kan tricken zodat ik toch bereik wat ik moet bereiken.

Mijn energie is terug. Mijn prio staat op trainen. I am back.