I am literally dying voor dit tussendoortje!

Het is super simpel om te maken, voedzaam en perfect om de zoete snaaimomenten te overleven! Oh, en uit ervaring weet ik dat deze chiapudding ons ook door trainingen heen kan slepen! 😉

Kortom, I am in l o v e!

Bereidingstijd
* ± 5 minuten

Wat heb je nodig voor 1 portie?
* 2 (rijpe) bananen
* 2 el chiazaadjes
* 200 ml plantaardige melk

Wat gaan we doen?
Doe de bananen, chiazaadjes en de melk in een blender en blend totdat je een egale mix hebt. Laat het een paar uurtjes in de koelkast staan (of een hele nacht, indien je een dag van te voren je eten prept).
Indien je de chiapudding voor ontbijt of lunch wilt nemen,  zou je een  handje blauwe bessen, aardbeien of frambozen en wat noten en zaden kunnen toevoegen.

Heb je meer zin in een milkshake? Laat dan de chiazaadjes weg.

Even op een rijtje waarom dit recept gezond is..

  • Bananen zijn goed voor ons omdat ze veel vitamines, mineralen en spoorelementen bevatten (A, B3, B6, C, magnesium, kalium, ijzer, selenium, tryptofaan en fosfor). Door de magnesium, kalium en B-vitaminen is de banaan zeer geschikt voor sporters.
  • Chiazaadjes bevatten veel mineralen (magnesium, selenium, ijzer, kalium, calcium), eiwitten, omega 3-vetzuren en erg veel vezels. Chiazaadjes helpen bovendien bij afvallen en het gewicht onder controle houden, omdat ze je een lang verzadigd gevoel geven.
  • Plantaardige melk is beter te verteren dan bijvoorbeeld koemelk. Koemelk bevat veel melkeiwitten en melksuiker dat lastig te verteren is door onze darmen.

 Enjoy!

Liefs,
Denise